Cases
Praktijkvoorbeelden
Onderstaand enkele ‘use cases’ van gebruikers, waarmee u een indruk krijgt van wat het online storingsportal van Defectmelding voor uw organisatie kan betekenen.
Efficiencyslag
Bij een retailketen in de telecom branche worden alle storingen telefonisch of per e-mail gemeld. Vervolgens worden deze meldingen in een Excel-sheet opgenomen om te verwerken.
Nadat men gebruik gaat maken van het online storingsportal neemt het aantal, onnodige, telefoontjes met maar liefst 80% af! Bovendien heeft men nu een veel beter inzicht in de storingen en zijn deze veel sneller en makkelijker te verwerken.
Meer inzicht door rapportages
Een electronicaketen maakt gebruik van de rapportages om een beter inzicht te krijgen in de gemaakte kosten. Daarbij valt het op dat er één filiaal is waarvan de kosten aanmerkelijk hoger liggen dan gemiddeld. Nadere bestudering toont aan dat dit voornamelijk wordt veroorzaakt door hoge kosten op het gebied van verlichting.
Wanneer men dit verder onderzoekt blijkt dat al deze storingen worden gemeld door één en dezelfde persoon. Deze medewerker blijkt in het bestuur te zitten van een plaatselijke sportvereniging en heeft bedacht dat dit een mooie manier is om alle TL-verlichting van de sportzalen op kosten van zijn werkgever te vervangen!
Zonder gebruik te maken van de rapportage mogelijkheid had het wellicht nog jaren kunnen duren voordat deze vorm van interne fraude aan het licht was gekomen.
Klantenbinding
Een landelijk opererend installatiebedrijf gebruikt het storingsportal t.b.v. haar, zakelijke, klanten. Deze klanten hebben allemaal de beschikking over een eigen sub-portal om hun storingen te melden en te beheren.
Op deze manier is het installatiebedrijf ervan verzekerd dat alle storingen die binnen haar werkgebied liggen sowieso bij haar terechtkomen. Bovendien bieden zij hun klanten een extra service, die ervoor zorgt dat deze klanten niet snel over zullen stappen naar een andere partij.
Kostenbesparing
Bij een regionale modeketen worden de storingen gemeld bij de commercieel directeur, die vervolgens zelf op zoek gaat naar bijv. een plaatselijke loodgieter.
Door een samenwerking aan te gaan met een onderhoudsbedrijf wat gebruik maakt van het storingsportal worden storingsmeldingen nu veel sneller en goedkoper afgehandeld. De commercieel directeur hoeft hier tenslotte zijn kostbare tijd niet meer aan te besteden en heeft zijn handen vrij om zich te focussen op zijn kerntaken.
Direct zelf proberen?
Wij laten u graag zelf ervaren hoe eenvoudig het is om een storingsmelding aan te maken in onze storingsportal.
Maak geheel vrijblijvend gebruik van onze testomgeving om het gebruiksgemak van Defectmelding.nl zelf te ontdekken.
Aanvragen demo
Het enige wat u hoeft te doen is uw e-mailadres in te vullen en u ontvangt per omgaande een e-mail van ons met de inloggegevens.
Daarmee kunt u direct aan de slag.
Wilt u meer informatie over Defectmelding.nl en onze oplossing?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier op deze website.